حضور عناصر تصویری در طراحی تیتراز فیلم
پایان نامه
- دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده هنر و معماری
- نویسنده سرینه داودی مسیحی
- استاد راهنما پرناز گودرزپروری
- سال انتشار 1394
چکیده
تیتراژ فرم نمایشی- تجسمی است، که در آغاز و پایان فیلم ها قرار می گیرد.از 1860 تاکنون شاهد تغییر و تحول تیتراژ در فیلمها بوده ایم با توجه به پیشرفت صنعت سینما و تأثیرات مهم فیلم در ابعاد فرهنگی و اجتماعی ، تیتراژ نیز جایگاهی مهم در شناساندن فیلم و اعوامل آن و همچنین آمادگی مخاطب برای شروع فیلم دارد. امروزه تیتراژ به عنوان پخش مهمی از فیلم مطرح می شود و در این پژوهش سعی شده به بررسی عناصر تصویری و نوشتاری و عوامل موثر بر طراحی تیتراژ پرداخته و اینکه هر فرم نوشتاری و تصویری با توجه به فرم و شکل و نوع فیلم می تواندگویا حالتی متفاوت باشد. در این پژوهش روش تحقیق به صورت کتابخانه ای و فیش برداری از اسناد و تجزیه و تحلیل داده به روش میدانی و استفاده از فضای مجازی صورت گرفته است.
منابع مشابه
راهکارهای بهبود حضور در بازار بین المللی فیلم ایران
بازارهای بینالمللی فیلم، محلی برای عرضه و خرید و فروش انواع فیلمها و محصولات تلویزیونی از کشورهای سراسر دنیا هستند. بازار بینالمللی فیلم ایران به عنوان معتبرترین و شناختهشدهترین این نوع بازارها در ایران، هرسال در تهران برگزار می-شود. جهت ارتقا، هماکنون بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند مدیریت صحیح برگزاری این بازار هستیم. جدا از درآمدی که چنین رویدادهایی نصیب هرکشوری میسازد، این امر به ا...
متن کاملعناصر سینمای پستمدرن در فیلم "باز هم سیب داری؟"
پست مدرنیسم در اواخر قرن بیستم در آثار لیوتار، نیچه، فوکو، بوردریار و دریدا توسعه یافت. این گفتمان مفاهیم روشنگری و علم را به چالش می کشد. پستمدرنیسم دستیابی به حقیقت و شناخت علمی از جهان را غیر ممکن میداند. این گفتمان به هنر و سینما راه یافته و منجر به خلق فیلمهای پستمدرن شده است. پژوهش حاضر با هدف شناخت عناصر سینمای پستمدرن در فیلم «باز هم سیب داری؟» به کارگردانی بایرام فضلی انجام شده ا...
متن کاملبررسی عناصر تصویری موثر برای پردازش شخصیت (کاراکتر) – پروژه عملی: ساخت فیلم «لجبازی»
چکیده خط، شکل، رنگ و سایر عناصر تصویری در صحنه ارتباط معنایی برقرار می کنند و سبک می سازند. محیطی که متشکل از اشکال ارگانیک و طبیعی است، احساس بسیار متفاوتی از محیطی که با اشکال هندسی خلق شده است دارد. جوهره طراحی کاراکتر، عناصر تصویری تأثیرگذار متشکل از اشکال، پوشش و لباس، حالت ها و رنگهایی است که رفتار شخصیت را القاء می کند و هر آنچه که نیاز است مخاطب درباره شخصیت بداند را نشان می دهد. در ...
افزایش تفکیکپذیری چند تصویری در حضور نویز با تعیین تطبیقی وزن جملهها در تخمینگر MAP
به منظور ارتقاء توان تفکیکپذیری تصویر و غلبه بر محدودیتهای فیزیکی سیستمهای تصویربرداری روش فراتفکیکپذیری تصویر مطرح میگردد. در این روش یک تصویر با تفکیکپذیری بالا از صحنه به کمک تلفیق رشتهای از تصاویر با تفکیکپذیری پایین صحنه، بازسازی میگردد. از آنجاییکه رویکرد بسیاری از روشهای فراتفکیکپذیری که اخیراً مورد استفاده قرار میگیرند بازسازی تصویر حذف نویز شده با تاکید بر حفظ لبه و جزئیات...
متن کاملطراحی الگوی مدیریت مخاطرات تولید فیلم
فرآیند تولید فیلمهای سینمایی و سریالهای تلویزیونی، بعضاً آنچنان که مدیران تولید پیشبینی و یا برنامهریزی کردهاند، پیش نمیرود. زیرا مخاطرات زیادی با منشاء عوامل درونی و بیرونی هستند که میتوانند علیرغم پیشبینیها و برنامهریزیها، موجب بروز اشکالات جزیی یا اساسی در روند تولید فیلم شوند. امروزه میتوان برای کاهش احتمال وقوع مخاطرات، کاهش تاثیر مخاطرات در روند تولید و کاهش خسارات ناشی از ...
متن کاملراهکارهای بهبود حضور در بازار بین المللی فیلم ایران
بازارهای بین المللی فیلم، محلی برای عرضه و خرید و فروش انواع فیلم ها و محصولات تلویزیونی از کشورهای سراسر دنیا هستند. بازار بین المللی فیلم ایران به عنوان معتبرترین و شناخته شده ترین این نوع بازار ها در ایران، هر سال در تهران برگزار می-شود. جهت ارتقا، هم اکنون بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند مدیریت صحیح برگزاری این بازار هستیم. جدا از درآمدی که چنین رویداد هایی نصیب هرکشوری می سازد، این امر به ا...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده هنر و معماری
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023